Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

fredag 17 oktober 2014

Hur jag mår?

Jo, tack, så där faktiskt.....
Möter människor, som påpekar att jag ser sliten ut..... (Åldern?)

Var ju febrig för några veckor sen, hemma från jobbet två dagar (när hände det sist?)
Har sedan dess inte mått speciellt bra, ständigt lite lätt huvudvärk, men knapra ipren funkar ju....
Känt mig febrig till och från, Ligger ju normalt väldigt lågt i temp, och får ytterst sällan feber.....
Maten smakar inget, inte nåt annat heller, äter mest för att det är dags liksom......
Varit trött, så inihelvete trött, jo jag sover, som en stock........ Och länge..... nej inte på morgonen men på kvällen och hela natten :)

Tog mig tid att besöka företagshälsovården idag, Gulliga Helene, lyssnade, stack mig i fingern, och stal några droppar blod.....

7,9 i sockervärde..... Kanske lite väl högt?!

Tog blodtryck.......



150/90, också lite väl högt?!

Nåja, det är väl åldern....
Eller nåt?
Småtjock rökare, med dåliga motionsvanor?

Nya prover ska tas nästa fredag, på tom mage, nåja, kaffe var okey :)

Nu är det helg, och här ska sovas!

Och kanske planeras lite LCHF kost?
Nån Diabetes 2 diagnos, kommer jag inte att gå med på!

Sen vet man ju aldrig, är jag sjuk för att det är mycket, eller är det mycket för att jag är sjuk?

Och nej, svärmor, mamma, Tilda, Plupp, det är ingen fara, jag är bara lite sliten :)



1 kommentar:

  1. Jag känner igen mig. Förkylning i flera veckor är en sak men denna enorma trötthet tar livet av mig. Även jag sover på kvällen, tidigt, och natten men jäkel vad trött jag är vaken tid. Vi får krya på oss så blir vi piggare o diabetes 2 håller sig borta.

    SvaraRadera