Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

söndag 26 oktober 2014

Den är ju rätt söt....

Skulle plocka ordning lite i mitt vinterförvaringsutrymme, ja inte där jag förvarar min man, där jag förvarar mina pelargoner.....
Flyttar lite på några stora baljor med krukor, letar upp en grendosa och när jag ska sätta i sladden och dra fram ström till värmefläkt och växtlampa, sitter en liten sån här gynnare och kikar på mig......


Och jag skvätter!
Hu!

Men den kan ju knappast vara farlig?

Går ut, ropar på min gårdsvaktare, som tyvärr har fullt upp med nåt annat vaktande....
Står ett tag och kikar på den, och då kommer en till pilande, och en tredje sitter bakom bubbelplastväxthuset......

TRE!!!

En hel familj!

Hämtar en sovande katt från vår säng, bär ut henne och släpper i henne i utrymmet, men nej, hon vänder, och vill tillbaka in.....

Stine tar saken i egna händer, då hon sett dem genom bubbelplasten, jättespännande!
Lämnar Stine där, med dörren öppen, jag gör nå annat istället.....

Efter en stund kommer Stine och hon slickar sig runt munnen, kanske har hon ätit upp dem :)
Kanske....

Jag möter hellre en Älg i skogen, än en mus i vinterväxthuset, så det så....
Fast, den är ju rätt söt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar