Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

måndag 15 september 2014

Lite nördig är jag.....

Men som en statsvetare jag skulle bli, så är det väl kanske ingen skräll....

Valresultatet då?

Ja utan värderingar, så ser det ut som följer i vårt lilla valdisktrikt, Värmskog......


Värmskogsborna är klart allianstrogna, men 15,1% av oss har röstat SD.... 64 röster

I kommunvalet, ser det lite annorlunda ut.....


Stark centerkvinna i byn, och något färre SD.

Kommunens totala resultat, från valnatten då?


Ja, vad säger man, egen majoritet för S, 3 mandat för SD, de har dock bara två namn på sin lista, så där vet man väl inte vad vi får......

Osäkert parlamentariskt läge i riket.....
Samma styre i kommunen, men med nytt kommunalråd då, gudskelov....

Och de där bruna, var kom de ifrån?

Nåja, sovmorgon efter valvaka, och jobb på schemat, nu har jag nog analyserat färigt för den här gången......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar