Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

onsdag 13 augusti 2014

Hittad!

Idag, satt han på trappen och väntade när jag kom hem, ja Febder alltså, han visste väl inte om att han skulle med för att hämta hem Ebba....
Och bli stucken i benet för att lämna lite blod :)

Han ville dock inte bli fotograferad


Tror han skämdes lite över att han gjort ner sig i den mycket moderna och fina buren :)
Ja, jag vet att jag behöver en snyggare bur, men den används endast i nödfall, typ det här, och högst nån gång per år, så den duger, den är hel, de kan inte ta sig ur den, och den fungerar, PUNKT!

Nåja, stucken i benet, 610 pickadoller fattigare matte, och en något sur katt, som blev tillbakastoppad i den rengjorda buren och utsatt i bilen.

Ebba blev överlycklig, så hon pep och gnällde av glädje och klättrade på mig, när de kom ut med henne, om det var över att hon var glad att se mig, eller om det var för att hon skulle få åka hem, nåja, glad att se mig låtsas jag :)

Hemma, med jordens största tratt, vet ni va stora trattar de sätter på en golden? Megastora!
Och vet ni vad som händer med en full vattenskål, som tratten hamnar bakom en kanten på liksom, när klumpig och törstig golden druckit???
Nåja, allt går att torka upp, med fem, ja ni läste rätt, FEM badlakan!

Av med tratt och på med badring, den klart bästa investering jag gjort någonsin!
Och Ebba hon är ju liksom lite van :)


Och glad, trots en fånig badring!

Det enda som är trist är att man inte får gå ut och in som man vill, och ingen är väl mer nöjd än jag, att det inte är typ trettio grader varmt nu!

Trött är hon.....



Ja, det ser obekvämt ut, men det är ganska skönt tror jag, som en extra kudde liksom :)

Imorgon tar lillmatte Plupp, hand om konvalescenten medan matte jobbar, tror knappast att Betty är nån bra Nanny.....

Nu ska här virkas lite.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar