Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

lördag 19 juli 2014

Årets stora trädgårdsprojekt!

Bor man mellan två sjöar, behöver man absolut ha en damm i trädgården!
Eller hur?

Nåja behöver och behöver, jag vill ha......

Precis där man kommer in i trädgården, har jag en liten bergknalle, en bergknalle med en lampa på och ett solur, massor av Sedum växer på berget och runt om står det en massa perenner som jag flyttat dit allt efter som....



Här blandas Gullris, med knallorange Vallmo och rosa Akleijor, här finns en gammal stor vildvuxen Cotoneaster, en lite tuva Ulleternell och en yttepytte Jasminebuske.......
Ormrot, som kryper upp mellan Sedumen och massor av ogräs i fom av klöver, smultron, ängsyra och gräs!
Berget gömt alltså!


Vännen J, var här och provade att ta bort en tuva från berget, berget är ju så fint :)
Och plötsligt var jag i full fart, med att ta bort jord, gräva fram och planera en damm.......
Hoppsan!






En gammal plastdamm, som vi köpte för hundra år sedan, fanns i uthuset, så den kånkades ut, men tyvärr passade den inte där jag ville ha den, så nu har vi grävt ur mot berget, för att lägga dammduk :)

Så nu far vi mot Karlstad för en shoppingrunda med Tilda, och en tur till Kalenius för inköp av dammduk och en pump :)

Men först en morgonpromenad med dogsen, och en blombukett till en kär vän på vägen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar