Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

fredag 9 maj 2014

Lilla gubben.....

Fredag, veckans sista dag, jobbade bara till fyra, vilket var skönt! Och det tror jag fler med mig tyckte!
Visserligen kom jag inte iväg från jobbet förrns vid tjugo i fem, men ändå liksom...

Var till apoteket för att hämta ut Fenders medicin, men det hade inte kommit åt recept....
Ringde solstaden och påminde, var till apoteket igen efter jobbet, men inget nu heller, fick bli en tur till smådjurskliniken och då fixade de så det ringdes in ett recept, så nu har vi fått penicillin och kortison.
Exakt vad som är felet med honom vet vi inte riktigt, men han hade antikroppar mot borrelis, vilket tyder på att han har eller har ahft det, samt att det visar lite förhöjt värde även på autoimmunitet, så vi ska medicinera och sen ringer de nästa vecka för att kolla hur vi tycker att han mår.

Gav honom medicinen när vi kom hem, sen kräktes han efter en halvtimme.....
Jag såg inga tabletter i kräkset, så förhoppningsvis fick han behålla lite av dem i alla fall.....
Stackarn!

Nu är det kväll, Fyra hundar ligger utslagna, efter utevistelse och kvällsmat. Stora O är snällt parkerad framfr TV:n och Eurovision på SVT play, han såg ju inte delfinal två igår.....
Lugnet har alltså lägrat sig i huset!

Dagnes viktigaste inköp, Fendermedicin, choklad, schampoo och cigaretter....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar