Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

söndag 27 april 2014

Vi är nog privilergade :)

Jo, att få bo på världens underbaraste plats.
Kunna vakna på söndagen, strålande solsken, redan den 27 april, och kunna packa frukosten i en korg, och bege sig ner till bryggan och äta den.....
Att höra både Lom och Rördrom, ger en fin inramning till stillheten och värmen man känner!


Äggmacka, kaffe, hårt bröd med gravad lax och lufttorkad skinka, banan.....
Och sjön......

Några glada jyckar som villigt följer med matte och husse ner för nån timme i solen, ett litet bad och mys.....




Stine lyckades inte få napp idag heller, men skam den som ger sig :)


Ebba passade på att få lite egentid med husse, det är väldigt mysigt det!

Efter att ha haft besök av Cosmo och Irene, samt tvättat bilen, for jag iväg och fick lite Vintergröna, av en granne som tagit bort en rabatt.....
Och de planterades ut i grupper i bakkant på Syrenpartiet :)



 Fina marktäckare det

Sen var det ingen återvändo längre, efter att ha fångat in en något ovillig terrier, och gått bet med klippmaskinen, så fick det bli saxen, så nu är terriern klippt!
Och även om hon inte gillar själva klippstunden, eller vilket hon gör, så tror jag nog att hon gillar sin nya frilla....
Inte alls en massa luddig päls som alla pinnar fastnar i!


Ja, maskinen klarade vissa delar, där det inte suttit tovor liksom.....
Och, ja jag vet att hon ska borstas varje vecka....
Men jag och pälsvård....

Hur som helst, priviligerad är jag, sjö. sommar, hundar och blommor!
Underbart!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar