Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

måndag 21 april 2014

Åldern?

Sen jag började träna för ett år sen, har jag konstant ont i kroppen, i olika delar, inte ont, så jag inte kan röra mig, men kroppen känns att den finns, om ni fattar....
Vaderna är den del som känns mest....
Förresten vet jag inte om det är ont jag har, hur definierar man smärta liksom?
Kanske är det så här det ska kännas.....

Men om man jämför med tex rumpan, så finns den bara där, jo jag känner den, att den finns, men den känns liksom inget mer.....

Vad är möjligheten med detta, att det gör ont, ömsom i vaderna, i armarna, i ryggen, skuldrorna?
Idag, gör det ont i den muskeln som Anna kallar Biceps, i höger arm....
Va gjorde jag igår?
Städade uterummet, sådde luktärtor, vilade i hammocken.......
Nijet, träningsvärk är det inte!

Det kan ju iofs va åldern?
Men åldern? 46 och ett halvt är ju inte nån ålder på en gammal tant!
Jag är ju inte ens halvvägs genom ålderstrappan än :)

Kanske är det min tur att känna att jag faktiskt har muskler och kroppsdelar, fler än bara munnen liksom.....
Dags att hålla tyst?
Det kan ju va en ny utmaning, och utmaningar gillar ju jag :)

Dra lite i gummibandet kanske......







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar