Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

måndag 20 januari 2014

Jodå, det gick en måndag till...

En måndag till som numer är historisk, en kall, bara 5 grader ungefär, men en bitande rå kyla som liksom kryper innanför skinnet på en...
Tur man jobbar inne!
Nåja, jag går ju ut med jämna mellanrum, måste ju ha koll på rökrutan liksom :)

Efter jobbet blev det lite kärlek med älskade lilla Plupp, man får ju se till att umgås lite med ungarna, även om man liksom betalar för det ;)
Och hon tog tag i mammans risbuske!


Duktig flicka, och på fredag ska det i lite roliga färger :)

På väg hem handlades det hundmat och en varsin semla till Stora O och mig, gissa om den var god då?!
Jag hade fått paket också, från "Min lilla trädgård" och jag blev faktiskt besviken......
Den ena växten en Begonia Tamaya, uppstammad, hade de tryckt in i en sån där plastförpackning, hela kronan liksom mosad och flera grenar av....
Tråkigt, jag tycer faktiskt det är rätt spännande med de där paketen, men nu har jag mailat och sagt upp det, över trehundra per paket, betalar jag inte, om det inte är något jättespeciellt, och man vet ju heller inte i förväg vad som kommer i nästa paket.....


Lite trist faktiskt......
Men men, det ska få ny jord och så hoppas vi att den repar sig..... Jag har ju ändå betalat för den....

Nåja, Sen hem, blommor att ta reda på, nyklippt hår och nynoppade ögonbryn, gav inga stora tsvävningar vare sig med hundar eller annat, någon stund på gården, lite bus och matning av småfåglarna får duga som måndagsmotion....

Nu är tant definitivt trött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar