Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

måndag 6 januari 2014

Det är väl åldern.... Eller könet....

Söndagen sprang iväg, efter en härlig promenad, där jag för en gång skull fick sällskap av Stora O, så åkte han och tittade på Värmskogsmästerskapen i bordtennis, jag valde att stanna hemma.....

Gosade ner mig i soffan med virknål och garn, letade upp Fröken Frimans Krig på SVT play, och sträcksåg alla tre avsnitten.
Helt okey Dramaserie från SVT, och allra bästa karaktären gör Ulla Skog, underbar skådespelare, och hon sätter karaktär på uttrycket "Bakom varje man finns en kvinna" och jag älskar hennes något annorlunda frisyr :)


Kvinnokamp ala 1905, innan kvinnor i Sverige hade rösträtt och var under förmyndande av sina resp män....
Och ett stort mått historia, dramatik, kärlek och komik, ger Fröken Frimans Krig, fyra pelargoner av fyra möjliga :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar