Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

tisdag 15 oktober 2013

Ja, ni, vad händer?

Inte speciellt mycket faktiskt.....
Älgjakten har startat, vilket ger minimalt med möjligheter att vara i skogen, nåja, nu jagar ju inte laget här, de ska jaga i början av november istället, men alla grannlagen jagar och det är ju både hundar, älgar och jägare i rörelse, så vi får så snällt stanna på gården och vägen den här veckan.....
Nåja, vad har hänt sen sist då?

Jo, jag har plockat en och annan trattkantarell.....


Har nog fått ihop 40 kilo hittills och vädret är ju fortfarande helt underbart så det blir nog några kassar till....
Vad jag ska ha all svamp till?
Ja det vette gudarna, jag rensar, torkar eller fryser in, jag ger bort, och ger bort.....
Mamman hon lingonplockerskan, säger att jag ska ta betalt, men det är svårt.... Bättre om de erbjuder sig att betala liksom...

Mer då?
Jo, vi har varit på kennelträffen med Bettys uppfödare, syskon och syskonbarn, spännande tyckte Betty....
Eller?


Nåja, hon kan i alla fall koppla av, lite grann :)
Visa uppletande, vilket var vår uppgift under dagen, gjorde hon däremot inte, tur då att Stine var med, så att hon kunde visa hur man städar upp grejer som ligger på "fel" ställe...
Skomakarna barn liksom....
Jo, jag ska ju föreställa nån typ av utbildad instruktör.

När jag inte är i skogen, eller på kennelträff, så jobbar jag, och jobbar och jobbar lite till....
Kul, men trött blir tant!

Jo, jag har grävt också, fått ner en buskros och lite tulpanlökar där enen stod.


Ser inte så mycket ut för världen nu, men till våren sörrni, då kommer den att växa och bli fin, hoppas vi :)

Sen vandrar jag in och ut, röker, surfar, spelar Candy Crusch, fixar mat till hundar, går ut med hundar, röker lite till, åsså sover jag!
Roligare än så blir det inte......

Vill ni veta mer, hur det blev som det blev och lite till, ta en titt på min film, alltid kan den glädja någon, som inte vet hur eller varför jag funkar som jag gör :)

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=5gEy-c_m1UE

Funkar inte länken, testa den här :) http://chefenikjol.wordpress.com/vem-ar-pillargontanten/


Nu är det dags....
Att sova alltså......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar