Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

måndag 16 september 2013

Det är höst!

Fick ta på mig jackan i morse, och ha helljuset på när jag for iväg mot solfabriken i ottan!

När jag kom hem, efter en kurig dag med regn och blåst, hade det blåst ner en kruka, och operation pelargonflytt startade.....

Alla rensades rena från vissna löv och blommor, de som fortfarande blommar och har fröställningar, fick behålla sina blommor, åsså kördes de in i vinterväxthuset, en efter en, flyttade de och pelargonhyllan är nu tom och tråkig......

De ska nog trivas bra i alla fall, och de ska få sällskap av fuschiorna, ett och annat träd, nån änglatrumpet och nån lökväxt.....


När jag klippte ner min hängpelargoner, för att få plats med dem och kunna bära dem mest, så klippte jag ju av blommor, och min favorit hängpelargon, PAC vva Carolina, får pryda köksbordet ett tag :)


Visst är den ljuvligt vacker?

Jo, nu är det höst..... Mörkt, blött och kallt.....
Huga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar