Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

lördag 21 september 2013

Att få sova?!

Natt till lördag, fullmåne, så vit att det lyser upp hela huset!
Jag känner normalt inte av fullmånen, vet att många sger sig göra det, men i natt vete gudarna....

Började med att jag efter ett halv glas vin, och några sidor i min bok, somnade som ett barn, precis som vanligt, mycket tidigare än Stora O och resten av världen, jag är ingen nattsuddare....
Blir abrupt väckt av att Stora O knuffar till mig och klagar på att jag snarkar!
Vänder och vrider mig, och kan omöjligt somna om, vrider mig ett tag, och somnar troligtvis, men vaknar av knasiga ormdrömmar, stora ormar utanför huset och små som tunna maskar inne,och de tog sig in genom otäta springor i husgunden....

Här skulle jag egentligen haft en ormbild, men klarar inte att se dem när jag googlar ormar.....

Somnar väl om igen och blir med jämna mellanrum slickad på fötterna och benen, av en mycket kelig Betty, jag gillar inte det, men behöver få ut fötterna ur värmen under täcket, vilket triggar hennes intensiva tvättande....
Blir sedan väckt igen, av att tre glada hundar tycker att vi ska gå upp, kl 4!!
Glöm det liksom, men det går inte att sova när Ebba ligger brevid sängen och trummar med svansen, Stine flåsar mig i ansiktet, nacken och Betty piper, vandrar omkring....
4.20, var vi ute och jagade spöken i det härliga månljuset!!
Efter att ha kissat i månljuset, nåja inte jag då, jag använde mig av toaletten, ett glas vatten i en trr mun efter ormjakten i drömmen, så la vi oss igen, Och de kommer till ro, alla utom jag....
På nytt vrider och vänder man sig, men somnar till slut....
Vaknar halv åtta, Stine och Betty inte alls nödbedda att gå upp, Betty ligger raklång, på rygg, mitt i sängen och sover som en gris, likså Stora O, så de två ligger kvar, när vi andra staplar ner med begynnande huvudvärk, vilket är typiskt när jag går upp och lägger mig igen och somnar om....

Nåja huvudvärken är borttrollad med hjälp av en dos nikotin, kaffe och ring så spelar vi på radion!

Och nu funderar jag på, om jag inte sov bättre när barna var små, än med mina tre fyrbeningar......
Att få sova på natten är viktigt!
Och finns det ett behov av att snakra, då får det väl vara så....
Delade sovrum kanske??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar