Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

måndag 1 april 2013

Vårtecken, överskattade?!

Sommartid, gör att jag enligt klockan får sovmorgon, om än väldigt liten sovmorgon, 20 över sju, får väl räknas som lite längre......
Att sen plötsligt klockan är tio, utan att jag rört mig nämnvärt från datorn... Ja, det är väl ett ovärt vårtecken?!
Men sova är ju skönt....

Har också, vid mina hundturer gått med näsa i dikeskanten, för att vara först med tt hitta årets första tussilago, jag tror att det skulle göra sig väldigt bra i lokaltidningen med en bild på undertecknad tant och byline: "Lotta, 45 från Värmskog med årets första tussilago"
Eller?!
Tussilago är fint, och gult så de syns, när de väl har kommit, men här lyser de med sin frånvaro....
Risken finna att tidningsrubriken lyder: "45-årig kvinna förolyckades i diket i Värmskog, i jakt på tussiolago"
Hm...

Jag höll faktiskt på att fastna i en buske och falla rakt i staketet i min jakt på de här förhatliga vårtecknen...
Jag gick fokuserat längs staketet på insidan, och där stod de, Vintergäcken, små som sjutton, men ändå där!
För att kunna fota dem med Iphonen, fick jag liksom hänga mig över staketet, sträcka armen genom en risig buske, och knäppa. När man desutom ska hålla still, ha koll på var fokus i bilden blir, samt sträcka sig genom busken.... Ja ni fattar, tant överlevde i alla fall :)


Fler vårtecken, är all hundskit som kommer fram, fram ur den smältande snön, som förövrig är äcklig och lukta illa....
Förresten är det väl inte så mycket skit kvar, Ebba har smaskat i sig de flesta frysta bajsarna... Konstiga vanor de har de där gamla tikarna....

Ett annat säkert vårtecken, här hos tant, brukar vara väckning av pillargoner, och jo det är på gång, de flesta är inne, men det finns några kvar i vinterväxthuset att hämta in i värmen, det kan ju va en bra syssla så här på en ledig måndag!


Sen finns det också "pinnar" som ser mindre väckta ut, typ mer åt det stendöda hållet......


Nåja, jag är inte så kinkig, de får väl stå där så länge :)

De va mina vårtecken det, hur ser det ut hos er? Några överskattade vårtecken, illaluktande, eller helt underbara??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar