Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

fredag 8 februari 2013

Va ska vi ha till mat?

På fredagar, ska det va lite extra, typ nåt gott till middag, gärna med ett glas vin till!
Förra fredagen åt vi sjötunga....
Men idag?

Jag tog upp en liten påse älgkalvfilé och en påse kantareller ur frysen, tå skivor vitt bröd, och några frusna sparrisar.
Tinade det frusna, och stekte sen kantarellerna med lite finhackade gul lök, kickade i några matskedar cream  fraiche, och lät det puttra lite, nymalen vitpeppar och lite flingsalt.....
Voila, kantarellstuvning klar!
Stekte de vita brödskivorna i lite smör, samtidigt som jag mediumstekte, de små möra älgkalvfilébitarna.
La brödbitarna på Stora O:s tallrik, på min några sallasblad....
Fyllde på med lite grönt även på Stora O:s tallrik, samt några tomater, och oliver på bägge.
Stekte fyra baconskivor....
La filébitana på brödskivorna/salladsbladen, klickade på kantarellstuvning, några baconskivor och några stekta sparrisar, och toppade med lite flisad parmesanost!

Och, ja det blev mat idag också, typ en älgkalvfilétoast, med kantareller, och det va skitgött, enligt Stora O!

Bild?
Nej det glömde jag, vi smaskade i oss det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar