Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

måndag 18 februari 2013

Jag och min mage....

Den har alltid gjort sig påmind, påmind om att den finns där, som en mycket central del av mig!
Några av mina första minnen är att morfar ställer två stolar bredvid varandra, med ca 30 centimeters mellanrum på köksgolvet på Nytomta, och ber mig lägga mig på mage, men med magen liksom mellan stolarna om ni fattar "Låt magen hänga där emellan, så känns det lite bättre" och det gjorde det!
Allt som oftast var vi på akuten, med "ont i magen" Och som artonåring, blev jag akut operera för blindtarm, då visade det sig att jag hade sk körtelbuk, vilket jag troligtvis haft redan som litet barn.... Förkylning i magen....
Jaha, nu blev det här en sjukdomsblogg....

Nåja, efter den där operationen, har jag fortsatt haft en nervös mage, mer av karaktären, jag behöver gå på toa snabbt, om ni fattar utan att behöva gå in på detaljer, inte ont, utan bara bråttom.....
En och annan magsjuka har väl också hunnits med.....

Men nu, nu har jag "ont i magen" typ som en svullen känsla av Håll i höger sida.... 
Som när jag var fyra.....

Jag får nog ställa fram några stolar.... Undrar om jag klarar att lägga mig, och sen ta mig upp igen.... Prova får ni se, det är inte helt enkelt!

Magen har alltjämt en central plats, och den har tagit allt större plats också... :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar