Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

måndag 14 januari 2013

Lura rymlingen :)

Måndag morgon, sovit gott men det är så varmt i vårt sovrum.....
Varmt så jag menar svettigt varmt! Fick öppna fönstret lite vid halv fyra.
Har dessutom en väldigt kärleksfull liten terrier, liggande vid mina ben, som börjar pussas, direkt om det sticker ut någon naken kroppsdel, typ en fot, utanför täcket....

Vaknar i alla fall av att klockan piper, jag vi är så gammaldags att vi fortfarande ha lockradio... Inga väckande Iphones här inte!
Och släpper ut mina hundar, med en skarp tillsägelse till Ebba "Håll dig i skinnet!" Ja  ni vet ju, Rymmarn!
Inte för att hon tar det kommandot och kommer ihåg det liksom, utan mer för min egen skull....
Jag går på toa, sätter på kaffe, startar datorn, och tar på mig lite ytterkläder och går ut.
Och Alla tre, Betty, Stine och Ebba, har hållit sig i skinnet, och INTE rymt!

Stora O, grejade till det senaste rymmarstället igår, så lite snopen var hon säkerligen :) Och jag slapp gå till grannen iförd morgonrock!

Nu ligger det en hög, bredvid mig här, de sover och jag dricker kaffe.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar