Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

söndag 27 januari 2013

GLO INTE!

Hon tuggar en bit av den sönderbrutna kanelbullen, sakta, malande rörelser, gör att det lila tovade bollarna som hänger i örsnibbarna gungar med lite sakta. Det är lite rofyllt att titta på....
Hon iakttar sin man som sitter mitt emot och tuggar kanelbulle även han, de pratar inte, sitter bara där och tittar på varandra, men ändå förbi varandra.
Man ser att det rör sig en massa tankar i dem bägge, de har säkerligen många gemensamma, ett långt liv har de tillsammans.
De tuggar sina kanelbullar, tar emellanåt en klunk av det ljumna IKEA kaffet, hon i sin lila stickade jumper, med matchande stickad schal och de tovade örhängena, han med rödmosig näsa, mage som sticker utanför byxlinning utan att blott hud, tack gode gud, men ett bälte i de raka jeansen, uppdragna i midjan, så där som män i högre medleåldern har, jag iakktar, tänker nyfikna tankar, drar egna slutsatser.
Kan ju va så att jag jämför med mitt eget svenssonliv, vi sitter ju precis på samma sätt, utan tovade bollar i öronen dock, men ätandes vår mat tysta, i samförstånd, någon liten mening här och där, men i totalt samförstånd.
Han har väl vant sig vid att jag kikar på människor, utan att kommentera, bara titta, fundera, spekulera, oh tänk så många berättelser det finns, bara i Ikearestaurangen.....

Hade barna varit med, hade de bett mamman att sluta glo......



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar